Wednesday 29 July 2009

BIZDEN KISA KISA HABERLER

Cok uzun zamandir yazamiyorum kisa kisa gecen gunlerde biz neler yaptik hemen yazayim dedim.

Lara bugunlerde hic durmadan konusuyor bicir bicir.

Daddy laranin favori kelimesi.. Ama daddy deyis tonu isteklerine gore degisiyor.. Eger babasina baska bir odadan sesleniyorsa ve babasini ariyorsa farkli, babasindan birsey isterken farkli, babasina seslenis tarzindan ne istedigini ifade ediyor.

bahcede kedi veya tavsan gordugunde ve bu hayvanlar gozden kayboldugunda gitti bitti gone diyor.

Cis diyor ama cisini yaptiktan sonra.. Burda hava gunesli oldugunda bile hava serin dolayisiyla Lara'yi bezsiz bahcede dolastirdigim gunler sayili. Evde genelde bezsiz dolastiriyorum ben arkasinda bezle kosturuyorum. Azimliyim bu isi halledecegim ama kavriyor gidiyor lazimligina oturuyor kitap okuyor.. Kaslarinin iyi calismadiginin farkindayim artik 20 aylik oldugunda kaslari daha iyi calismaya baslar 2 yasina bessiz adim atmayi umit ediyorum. Internette arastirma yapiyordum tuvalet egitimi konusunda bezsiz bebek kitabina rastladim.Bezsiz bebek kitabini kutuphaneden odunc alip bir okuyacagim.

Hosuna giden birsey oldugun wowww diyor.

Birsey dusurdugunde veya dusurdugumuzde aaa ooooo dutuuu diyor..

Oh dear'i cok kullaniyor

Shoe shoe surekli boyle disari cikmak istediginde ayakkabilarini alip getiriyor shoe shoe ayakkabilarini giydirmemizi istiyor biz etrafta yoksak kendisi ters mers giyiyor ayakkablarini. Turkce cok guzel anliyor ama kolayina gelen kelimeleri kullaniyor. Ayakkabi degil shoe diyor water degil su diyor hangi dildeki kelime kolayina geliyorsa o kelimeyi secip kullaniyor. Ama her iki dilide cok iyi anliyor.

Pisi pisi bahcede kedi gordugunde boyle pisi pisi birde elleriyle gel gel diye hareket yapiyor.

Birde oyuncagi Snowy (beyaz kuzu oyuncagi) snowy diye sesleniyor.. Yemek yerken mutlaka snowy de yiyecek. Snowy'e tutuyor yemegi mmmm diyor.

ordek gordugunde vak vak, kedi gordugunde pisi pisi, kopek gordugunde rrrrrr, at gordugunde digidik digidik seslerini cikartiyor..

Araba delisi Lara cok seviyor arabanin icinde dursun oynasin butun kontrollerle. Bazen disariya cikartiyorum ben mutfakta is yaparken bakiyorum garaja girmis arabayi siliyor.

Hava guzel gunesliydi bizde deniz kenarina gittik gectigimiz haftalarda. Hava guzel ama deniz buz buz.. Ama Lara'yi tutmak ne mumkun hemen jumburlop denize ayaklarimi sokamadim ama banamisin demiyor oynuyor suda kerata. Bende Laranin bornozu elimde Lara'yi denizden cikartmaya calisiyorum..

Yuzme havuzuna her hafta bir gun gidiyoruz. Yuzme sonrasi ayni binada bulunan kutuphaneye ugramadan olur mu? Mutlaka ugruyoruz Lara ciziyor, boyuyor, okuyur ve oyuncaklarla oynuyor. Cok guzel bir kutuphane cocuklar ve buyukler icin.

Mutlaka her aksam yuruyuse gidiyoruz. Gunler uzun burda hava saat 11'de karariyor bizde firsat bu firsat diyoruz ve cifliklere dogru uzun yurus yapiyoruz. Atlar, koyunlar, kuzular, inekler'i ziyaret ediyoruz.. Koyun kucuk parkina ugramayi da ihmal etmiyoruz. Lara sallaniyor,kayiyor, oyuncak ata biniyor iyi oluyor..

Son olarak ta ABBA konseri.. Lara'yi birakacak kimsemiz olmadigi icin nereye gidersek Lara da bizimle geliyor. Gittigimiz abba konserinde Lara saat 10.30 kadar dayanabildi konseri yarida biraksakta hem Lara hem biz dansli eglenceli cok guzel vakit gecirdik.

1 comment:

Damla said...

Çokuluslu ailelerin çocuklarının bu karışık konuşmalarını çok seviyorum. İngiltere'de yaşayan bir Türk kızarkadaşımın oğlu annesine "Mummy, babasına (İngiliz) "Baba" diyor. İki dilin de en güzel tınlayan kelimelerini seçmiş kullanıyor.